Rotator Kuopio

tarjoaa alan parhaat koneet ja ratkaisut

16.11.2022

Rotator Kuopio tarjoaa alan parhaat koneet ja ratkaisut

Konealan asiakaslähtöinen toimija

Vuonna 1954 perustettu Rotator on yksi kokeneimmista ja vakiintuneimmista koneiden maahantuonti- ja jälkipalveluyrityksistä Suomessa. Rotatorin pääkonttori on Pirkkalassa. Muut toimipisteet sijaitsevat Vantaalla, Kuopiossa, Seinäjoella, Oulussa, Rovaniemellä, Sotkamossa, Kemissä ja Liedossa. Henkilökuntaa yrityksessä on noin 170.

Rotatorin Kuopion toimipisteen tilat sijaitsevat Sorsasalossa, Lukkokuja 2:ssa. Toimitilojen ja kattavasti varusteltujen huoltoautojen avulla Rotator palvelee Savon ja Pohjois-Karjalan seudun asiakkaita.

”Kuopion toimipisteessä on konemyyntiä, koneiden vuokrausta sekä huolto- ja varaosamyyntiä”, Rotator Oy:n Itä-Suomen maanrakennuskonemyynnistä vastaava Vesa Vartiainen kertoo. Vartiaisen lisäksi Kuopion toimipisteessä työskentelee korjaamopäällikkö Jari Korhonen, varaosamyyjä Jukka Rusanen, työnjohtaja William Kähkönen sekä viisi mekaanikkoa.

”Vallitsevasta maailman tilanteesta huolimatta tarjouskanta on hyvä ja koneita liikkuu entiseen malliin ja asentajilla on töitä”, Vesa Vartiainen toteaa.

Yksi konekauppa, monta merkkiä

”Asiakaskuntamme koostuu muun muassa maarakentajista, infra-alasta, kaivosteollisuudesta, rakennusliikkeistä ja konevuokraamoista. Rotatorin toiminta lähtee aina asiakkaan tarpeesta. Kaikki edustamamme merkit ovat tehokkaita ja varmatoimisia ja soveltuvat hyvin Suomen vaativiin olosuhteisiin. Rotatorin edustamia merkkejä ovat muun muassa Hitachi, JLG, Bell, Merlo, Bomag, Metso, Furukawa ja HSC Cranes. Uusin edustuksemme on HC-trukit”, Vartiainen mainitsee.

Vuokraamalla kalusto kuntoon ja kulut hallintaan

Uusien koneiden lisäksi Rotatorin kautta saa vuokrakoneet työhön kuin työhön nopeasti, luotettavasti ja joustavin ehdoin. Vartiaisen mukaan koneiden vuokraaminen tarjoaa yrittäjille useita etuja.

Isot maarakennuskoneet sitovat paljon pääomaa. Vuokraamalla pääomat eivät sitoudu koneisiin, käytössä on viimeisintä tekniikkaa ja asiakkaalla on aina toimiva ja hyvin huollettu kalusto käytössä. Vuokraaminen antaa myös parhaan mahdollisuuden valita aina kuhunkin käyttökohteeseen parhaiten soveltuvat koneet ja laitteet. Maarakentamisen kausivaihtelu ja omien koneiden korjaustarve voivat myös synnyttää tilanteita, joissa yrittäjä tarvitsee nopeasti lisää konekapasiteettia käyttöönsä. Näihinkin tilanteisiin Rotator tarjoaa joustavan ja kustannustehokkaan ratkaisun maarakentajalle.

Rotator panostaa vahvasti jälkimarkkinointiin

Jani Kuitunen sanoo, että jatkuvasti kehittyvien konemallien ja asiakkaiden erityistarpeiden vuoksi koneiden huolto ja varustelu ovat keskeisessä asemassa Rotatorin toiminnassa.

”Tämä näkyy etenkin huoltosopimusten lisääntyneessä määrässä. Pelkän koneen hankinnan sijaan asiakkaat haluavat palvelukokonaisuuksia, jolloin heille jää enemmän aikaa oman ydinliiketoiminnan hoitamiseen.”

”Rotatorin oma, koko Suomen kattava, varaosa- ja huoltotoiminta tukee yrityksen palvelukokonaisuutta. Nykyaikaisten huoltokorjaamoiden lisäksi omat huoltoautot ja ammattitaitoiset sopimushuoltajat täydentävät huoltotoimintoja. Näin varmistamme, että asiakkaamme pystyvät työskentelemään koneellaan turvallisesti ja tehokkaasti,” Vesa Vartiainen ja Jani Kuitunen toteavat.

Koneet varustellaan kustannustehokkaasti

”Koneiden monipuoliset ominaisuudet lisäävät käyttömahdollisuuksia. Varustelu pohjautuu vuosikymmenten kokemukseen suomalaisten asiakkaiden tarpeista ja eri lisälaitetoimittajien laitteista. Rotatorin tavoitteena on saada jokaiselle asiakkaalle juuri heidän tarpeisiinsa täydellisesti sopiva kone. Uudet koneet varustellaan Pirkkalan päätoimipisteellä ja Liedon toimipisteellä. Kun kone on hallissa, meidän myyjällä on mahdollisuus mennä asiakkaan kanssa Pirkkalan toimipisteeseen tapaamaan varustelun työnjohtaja ja tarvittaessa jopa koneen varustelija. Siinä tilanteessa voidaan käydä läpi vielä lopulliset varusteluun liittyvät asiat ja tarkastaa, että kaikki vastaa sovittua”, Kuitunen taustoittaa.

”Uuden koneen toimituksen jälkeen keräämme myös uuden koneen toimitusprosessista asiakastyytyväisyyskyselyn avulla”, Kuitunen mainitsee.

Hitachi ZX7-sarja uudistuu

Hitachi Construction Machinery  kertoo uusien ZX7-sarjan mallien tarjoavan täydellistä koneen hallintaa, parannettua turvallisuutta ja mukavuutta, sekä pienempiä kokonaiskuluja. ZX7-sarjan tuoteperheen uusimmat tulokkaat ZX130-7 ja ZX135US-7 ovat entistä taloudellisempia mm. pienemmän polttoaineenkulutuksen ja paremman tuottavuuden ansiosta.

”Hitachin 7-sarjassa on monia ominaisuuksia, joita koneen hankintaa harkitsevat yrittäjät pitävät arvossa”, Rotator Oy:n myyntijohtaja Jani Kuitunen kertoo ja jatkaa:

”Ohjaamon toteutukseen, kuljettajan työn sujuvuuteen ja viihtyvyyteen on kiinnitetty erikoishuomiota. Täysin uudistettu, ergonominen ja tilava ohjaamo tarjoaa kuljettajalle hyvät työolot, erinomaisen näkyvyyden kaikkiin suuntiin sekä rauhallisen ja hiljaisen työympäristön. Ohjaamon tärinävaimennusta on parannettu. Istuimeen on integroidut sivukonsolit, helppokäyttöinen 8″ monitoiminäyttö ja koneesta löytyy lisäksi monipuolinen 270-asteen kamerajärjestelmä. Ohjaamossa on tuplasuodattimet. Esimerkiksi 50 tonnin kokoluokassa on paineistetut ohjaamot, joka pitää pölyn ulkopuolella”, Kuitunen kuvaa.

Hydrauliikkaa uudistettu

Hitachin ZX7-sarjassa on kahdenlaista hydraulijärjestelmää. TRIAS III (ZX210LC-7 – ZX350LC-7) hydraulijärjestelmän kolme korkeatuottoista muuttuvatilavuuksista aksiaalimäntäpumppua takaavat jouhevat liikkeet pienemmällä polttoainekulutuksella.  ZX130-7 ja ZX135US-7 malleissa hydrauliikan optimaalisesta tuotosta huolehtii HIOS V-hydraulijärjestelmä. Käyttäjälle järjestelmä näkyy hyvin tarkkoina ja helposti hallittavina liikkeinä.

Kuitunen kertoo, että ylläpidon helpottamiseksi uusi Hitachi ZX135US-7 on varustettu vakiona moottori- ja hydrauliikkaöljyn laadunseuranta-antureilla.

”Hitachin patentoima ConSite Oil Sensor kerää tietoja kahdelta erikoisanturilta, jotka mittaavat ja tarkkailevat jatkuvasti koneen moottori- ja hydrauliöljyn laatua,jotka ilmoittavat epäpuhtauksista tai poikkeavasta viskositeetista.”

”Polttoaineenkulutuksen tarkkailua edesauttaa uuteen kahdeksan tuuman näyttöön upotettu, taloudellisesta ajosta kertova ECO-mittari. Polttoaineen kulutuksen pienentäminen on aina myös ympäristön kannalta hyödyllinen asia.”

Hitachin ZX7-sarja täyttää EU:n tason V päästömääräykset tuottavuudesta tinkimättä.

”Stage V-luokassa rajoitetaan haitallisten partikkelien kappalemäärää”, Kuitunen selvittää.

Koneissa valmius Hitachin etäohjausjärjestelmille

Hitachin 7-sarjassa on sekä Owner’s Site että ConSite järjestelmät, joiden avulla kuljettaja tai omistaja voi seurata ja tarkastella koneen toimintaa, käyttöä, huoltoja ja tehokkuutta. Järjestelmä toimii internet-selaimen välityksellä. Owner’s Site Online järjestelmästä on nähtävillä muun muassa koneiden käyttötiedot, sijainti ja hälytykset. Lisäksi älypuhelimeen ladattava sovellus, ConSite Pocket app antaa reaaliaikaisia hälytyksiä, jos häiriö kurittaa koneen tekniikkaa.

Ota yhteyttä!

Vesa Vartiainen

Lehto Vesa

Maanrakennuskone- ja kurottajamyynti