Merlinum sahkotrukki
25.10.2018

Uusi sähkötrukkiedustus

Rotator Oy ja ruotsalainen Merlinum Forklift allekirjoittivat 6-9 tonnisten sähkötrukkien maahantuontisopimuksen 16.10.2018. Ensimmäiset koneet saadaan Suomeen alkuvuodesta 2019.

Merlinum sähkötrukit sopivat Pohjoismaisiin olosuhteisiin ja pystyvät toimimaan myös ulkona talvisin pakkasesta huolimatta. Erittäin tehokas lämmityslaite pitää kuljettajan lämpimänä ja tilavan ohjaamon lasit sulina ja huurteettomina talvellakin. Tehokas ilmastointi piti ohjaamon ja kuljettajat viileinä myös viime kesänä, lämpöaallosta huolimatta.

Sähkökäyttöisten trukkien käyttö tulee lisääntymään tulevaisuudessa ja sähkötrukeilla saadaan huomattavia kustannussäästöjä verrattuna polttomoottorikäyttöisiin trukkeihin. Sähkötrukilla voi myös turvallisesti ajaa tarvittaessa sisätiloissa. Etuina:

• Päästöttömyys
  • Trukeissa mahdollisuus käyttää Li-ion akkutekniikkaa
  • Akku sijoitettu koneen takaosaan, joka mahdollistaa erittäin tilavan ja hyvin varustellun ohjaamon ja varmistaa parhaan mahdollisen näkyvyyden ohjaamosta
  • Edellä mainittu akun sijoittelu mahdollistaa myös suuremman akkukapasiteetin koneen (1680 Ah) käyttöön useampiin kilpailijoihin verrattuna, jolloin työaika yhdellä latauksella pitenee
  • Erinomaiset lisävarustevaihtoehdot ja kone on muokattavissa työhön kuin työhön.

“Suuremman kokoluokan sähkötrukit ovat puuttuneet tähän asti Rotatorin trukkivalikoimasta. Kartoitimme ja arvioimme eri trukkivalmistajia Euroopassa. Merlinum täytti meidän ja Pohjoismaiden asettamat vaatimukset erinomaisesti ja oli siksi selkeä ykkösvalinta kumppaniksi. Vaikka he ovat suhteellisen uusi yritys, niin heidän sähkötrukkinsa ovat jo osoittaneet käytössä toimivuutensa sääoloista tai työn vaatimuksista riippumatta. Olemme erittäin innostuneita tästä uudesta yhteistyöstä ja se tulee varmasti kantamaan hedelmää tulevina vuosina. Myös Suomessa olevat asiakkaat ovat jo ilmaisseet kiinnostuksensa konetta ja sen tuomia mahdollisuuksia kohtaan. Tämän kokoluokan trukkien hankinta on yrityksille aina iso investointi. Tulemme auttamaan asiakasta kustannuslaskennassa sekä järjestämme mahdollisuuden tutustua koneeseen koeajon tai vaikka asiakas- tai tehdasvierailun muodossa.” kertoo Rotator Oy:n trukkiliiketoiminnan myyntijohtaja Juha Jaakola.

Ota yhteyttä!

Jokela Ville