Uutta tehoa logistiikkaan

27.9.2021

Uusi Merlinum AE8-600 Logistikas Oy:lle

Olkiluodon ydinvoima-alueen logistiikkaan saatiin uutta tehoa kun Logistikas Oy:lle toimitettiin uusi Merlinum AE8-600 sähkötrukki. Trukki toimitettiin Rental-sopimuksella, johon sisältyy huolto- ja kunnossapito.

Merlinum AE8-600 sähkötrukissa on luokkansa suurin ohjaamo ja akkukapasiteetti. Ohjaamon suunnittelussa on kiinnitetty erityishuomiota näkyvyyteen, ergonomiaan ja hiljaiseen työympäristöön. Kuljettajalla on myös mahdollisuus valita kolmesta eri työalueesta (Eco, Normal ja Power) kulloinkin parhaiten työhön sopiva vaihtoehto. Kuljettajakohtaiset säädöt on varustettu muistitoiminnolla, jolloin jopa polkimien säädöt asettuvat kunkin kuljettajan mieltymyksien mukaisiksi. Trukin toimintoja hallitaan helppokäyttöiseltä 10” kosketusnäytöltä.

Koneen luovutti Logistikas Oy:lle Rotatorin Juha Jaakola (vasemmalla) ja vastaanottivat Petri Kaurtola, Tino Heikku ja Heidi Merisola.

Logistikas Oy

Logistikas Oy on vuonna 1997 perustettu logistiikka-alan yritys. Sievi Capital osti enemmistön Logistikas-yhtiöiden osakekannoista vuoden 2020 syksyllä, jolloin perustettiin Logistikas-konserni. Kesällä 2021 yhtiö laajensi toimintaansa Vaasan seudulle yritysostoilla. Tällä hetkellä Logistikas-konserniin kuuluvat Logistikas Palvelut Oy, Logistikas Hankinta Oy, Logistikas Vaasa Oy ja Logistikas Tehdaspalvelut Oy.

Konserni työllistää noin 230 logistiikka-alan ammattilaista. Tällä hetkellä Logistikas Oy toimii seitsemällä paikkakunnalla sekä omissa logistiikkakeskuksissa (100 000 m2) että asiakkaiden tiloissa vastaten sisälogistiikkatehtävistä ja asiakkaiden tuotteiden kokoonpanotehtävistä. Vuonna 2020 Logistikas Oy:n liikevaihto oli noin 20 milj. euroa.

Tutustu Merlinum trukkeihin täällä:  https://www.rotator.fi/koneet/merlinum-sahkotrukit/

Lue lisää Logistikas Oy:stä: https://logistikas.fi/