23.10.2020

Seinäjoen toimipiste palvelee

Rotatorin Seinäjoen toimipiste palvelee asiakkaita vanhan Vaasan läänin alueella.  Toiminta ei rajoitu pelkkään myyntiin ja konevuokraukseen, vaan asiakasta palvellaan koko koneen elinkaaren ajan kattavien jälkipalveluiden avulla.

Seinäjoen toimipisteellä on tarjolla koko Rotatorin tuotevalikoima kaikkine palveluineen.

”Pääpaino meillä on tela- ja pyöräalustaisissa kaivinkoneissa, joiden lisäksi myymme jonkin verran myös muita Rotatorin tuotteita. Haastavasta vuodesta huolimatta uusien koneiden kauppa on käynyt hyvällä tasolla ja kesällä käytettyjen rivissäkin on ollut hyvin vaihtuvuutta”, sanoo Rotator Oy:n piiripäällikkö Jari Koivusalo.

Kolmisen vuotta Rotatorilla työskennellyt ja trukkipuolelta yli 20 vuoden kokemuksen omaava Koivusalo on päässyt hyvin sisälle talon toimintaan.

”Rotatorilla on pitkä historia ja sitä on tullut opiskeltua takautuvasti. Asiakassuhteet ovat usein pitkiä, mikä mielestäni vain korostuu Pohjanmaalla. Perheyritys ja sen omistajien aito kiinnostus toimintaan näkyy myös ulospäin, Rotator mielletään luotettavaksi yhteistyökumppaniksi. Varsinkin näinä epävarmoina aikoina on ollut hieno huomata, että niin pienet kuin isotkin maanrakentajat luottavat meihin ja palveluihimme”, kiittelee Koivusalo.

Myyntialueena vanha Vaasan lääni on monella tapaa haastava.

”Alueella on kova kilpailu ja konetarjontaa paljon. Meidän selkeitä vahvuuksia maahantuojana on tunnetut laatumerkit ja erittäin kattavat jälkipalvelut. Mietimme jatkuvasti millä tavoin voimme tuottaa palveluillamme lisäarvoa asiakkaalle.”

Koneita myydään tasaisesti koko alueelle.

”Meille kaikki asiakkaat ovat tärkeitä ja samanarvoisia, oli kyse sitten yrityksen koosta tai paikkakunnasta. Viime aikoina olemme saaneet varsinkin Vaasan seudulle uusia konekauppoja tehtyä – siellä suunnalla on kovia kaupan vääntäjiä ja hankinnat tehdään perusteellisen harkinnan tuloksena. Se kertoo myös osaltaan, että pakettimme on kunnossa.”

Vaihtuvasta käytettyjen koneiden valokoimasta löytyy koneita laidasta laitaan

Seinäjoelta saa myös koneet vuokralle Rotarentin kautta.

”Vuokrauspalvelu on otettu hyvin vastaan ja kysyntä kasvaa koko ajan. Vuokraus on hyvä ja vaivaton tapa myös tutustua meidän merkkeihin ennen mahdollista oman koneen hankintaa. Rotarentin konevalikoima on erittäin laaja ja laitteet löytyy kaikkiin maanrakennustöihin”, toteaa Koivusalo.

Laadukasta varustelua

Seinäjoen toimipisteessä tehdään myös Rotatorin maahantuomien koneiden varustelua vahvalla kokemuksella.

Itselläni on yli 20 vuotinen työura Rotatorilla ja olen ollut mukana parissa tuhannessa varusteluprosessissa työn suunnittelusta koneen lähetykseen saakka. Olin alkuun 15 vuotta Rotatorin Pirkkalan toimipisteessä varustelun työnjohtajana, jonka jälkeen siirryin tänne Seinäjoelle”, sanoo Rotator Oy:n varusteluvastaava Jani Kallio-Könnö.

Varustelussa Rotatorilla on selkeät suuntaviivat.

”Emme tee kertakäyttötuotteita, vaan laitteiden pitää kestää kovaakin käyttöä. Käytämme kokemuksien myötä parhaiksi todettuja komponentteja ja tuotteita. Hydrauliikkaputkista lähtien kaikki laitetaan koneeseen kunnolla kiinni, eikä tarvitse kuin lähteä saman tien töihin.”

Koneisiin tehtävät varustelut ovat lisääntyneet vuosien aikana huomattavasti ja niistä löytyy monenlaista lisälaitetta sekä niiden ohjausjärjestelmiä. Varustelut tehdään tarkasti suunnitellen niin, että käyttötehokkuus säilyy.

Pyrimme tuotteistamaan kaiken mahdollisimman pitkälle ja kun koneisiin laitetaan uusia varusteita, tehdään se kaikkiin samalla lailla ja samaan paikkaan. Se helpottaa huomattavasti muun muassa huollon ja teknisen tuen työtä jatkossa. Teemme varustelussa tiivistä yhteistyötä Pirkkalan varustelun, oman teknisen tuen, tehtaan ja insinööritoimiston kanssa”, kertoo Kallio-Könnö.

Rotator pitää pyörät pyörimässä

Ajallaan suoritetut huoltotoimenpiteet pidentävät koneen käyttöikää ja takaavat, että kalusto on aina turvallinen käyttää ja valmiina töihin. Rotatorin ammattitaitoinen henkilökunta ja asiantuntevat sopimushuoltajat Kokkolassa ja Vaasassa pitävät huolen siitä, että asiakasta palvellaan myös vanhan Vaasan läänin alueella ripeästi ja ammattitaidolla.

Seinäjoen toimipisteellä on käytössä kattavasti varusteltu kenttähuoltoauto ja uudenaikaiset korjaamotilat. Huoltoautoissa on tarvittavat työkalut ja laitteet, sekä valikoima yleisimmin tarvittavia huolto-osia. Kenttähuolto toimii läheisessä yhteistyössä sekä asiakkaan että Rotatorin teknisen tuen kanssa.

Korjaamotilat mahdollistavat määräaikaishuoltojen lisäksi muun muassa sylinteri- ja hydrauliikkakomponenttien korjaukset. Uudenaikaisista tiloista löytyy lisäksi myös raskaan kaluston pesumahdollisuus.

Huolto- ja kunnossapitosopimusten määrä on lisääntynyt tasaiseen tahtiin. Kiinteästi hinnoitellulla huoltosopimuksella asiakkaalla on käytössään aina huollettu, turvallinen ja tehokas kone. Näin huoltokulut ovat aina asiakkaan tiedossa ja koneen hyvä käyttöaste taattu.

Välillä työmaaolosuhteet ovat haasteelliset, mutta oikeanlaisella kalustolla koneiden huolto onnistuu erinomaisesti myös kenttäolosuhteissa.

Huolto-osat heti hyllystä

Seinäjoen palvelukokonaisuuden täydentää kattava ja asiantunteva varaosapalvelu. Penttilän Juha on toiminut Hitachi-varaosapuolella yli 20 vuoden ajan.

Meiltä löytyy Hitachin huolto-osat heti hyllystä ja pidämme varastossa myös kriittisimmät osat kuten hihnat, starttimoottorit ja ikkunat. Se mitä ei löydy meiltä, saadaan meidän päävarastoltamme Vantaalta seuraavaksi päiväksi. Olemme kartoittaneet tarkkaan osat joita eniten tarvitaan ja siinä auttaa meidän pitkä kokemus alalta. Lisäksi tietojärjestelmämme haistelee hyvin mitä tuotteita milloinkin tarvitaan, joten varaosapuolemme toimii hyvin”, sanoo Rotatorin varaosavastaava Penttilä.

Laadukkaat koneet tarvitsevat laadukkaat osat.

Meiltä saa alkuperäisosat, jotka on suunniteltu juuri Hitachin koneisiin taaten parhaan toimivuuden kaikissa olosuhteissa. Esimerkiksi suodatinpakettimme ovat hinnaltaan ja laadultaan erittäin kilpailukykyisiä, myymme vuosittain yli 30 000 suodatinta, joka kertoo jo paljon.

Pitkän uran tehneellä Penttilällä asiakaskunta on tullut vuosien aikana tutuksi.

Aika hyvin sitä jo tuntee asiakkaat ja heidän tarpeensa. Asiakkaan palvelu on meillä ykkösasia, joten puhelinta tulee pidettyä myös iltaisin päällä jos jollekin tulee kiireellistä osan tarvetta”, paljastaa Penttilä lopuksi.

Ota yhteyttä!

Konemyynti, Jari Koivusalo, 040 7347 445