16.11.2022

Rotator palvelee myös Kemissä

Rotator Oy vahvisti Kemin toimipisteen jälkipalveluita palkkaamalla keväällä alueelle oman asentajan. Aki Käsmä palvelee asiakkaita sekä osoitteessa Varikonkatu 21 että oman huoltoauton voimin.

Rotatorin Kemin toimipiste ollut toiminnassa jo kaksi vuotta, mutta nyt sinne on satsattu kunnolla.

”Aikaisemmin se oli ns. tyhjä korjaamo, jossa tehtiin keikkatyönä huoltopalveluita. Alueen kasvaneen kysynnän myötä palkkasimme keväällä asentaja Aki Käsmän hoitamaan huolto- ja korjaustöitä niin kiinteästi toimipisteellä Varikkokadulla kuin oman täysin varustellun huoltoauton voimin. Nyt meillä onnistuu kaikki huolto- ja korjaamotyöt sekä kiirekeikat paikallisesti. Kemissä on huollon lisäksi myyntipalvelut Ruonalan Kallen vastatessa konemyynnistä alueella”, sanoo Rotator Oy:n huoltopäällikkö Tommi Määttä.

Kemissä on ollut normaalia vilkkaampaa kuluneen vuoden, kun Metsä Fibren biotuotetehdasprojekti on ollut käynnissä.

”Nyt projekti on edennyt siihen pisteeseen, että siellä on pääosin enää kevyttä kalustoa töissä. Rotatorin maahantuonti- ja huoltovalikoimaan kuuluu maanrakennuskoneiden lisäksi muun muassa trukit, kurottajat ja henkilönostimet, joten esimerkiksi kaikki Metsä Fibrellä ollut kalusto on pystytty huoltamaan hyvin Kemistä käsin. Kemin toimipisteessä tehdään huollot ja korjaukset merkistä riippumatta, mutta omat maahantuodut merkit edellä.”

Reagointikyky saa kiitosta

Huoltopalveluiden vahvistaminen on näkynyt alueella positiivisena.

”Asiakkaalle on tärkeää, että hän saa tarvitessaan heti palvelua. Akilla on ollut kädet mukavasti täynnä heti keväästä saakka ja asiakkaat ovat ottaneet hänet hyvin vastaan”, sanoo Määttä.

Palvelun tehoa mitataan usein vasteajalla.

”Kemissä pikatöiden vasteaika on oman asentajan avulla lyhentynyt huomattavasti. Parhaimmillaan, jos asiakas soittaa Kemistä, niin huoltomiehellä on silloin vain muutamia kilometrejä matkaa kohteeseen. Tämä nopeuttaa palvelua huomattavasti ja hommat saadaan alulle jopa tunnin sisällä soitosta. Reagointikyvystä on tullut kentältä kiitosta.

Ensiavun saaminen paikalle nopeasti on tärkeää.

”Ensimmäinen alustava diagnoosi tehdään jo soittovaiheessa ja paikan päälle saavuttaessa saadaan tarkempi arvio siitä, mitä koneelle on tehtävä. Nykykoneissa on etähallintamahdollisuus ja sitä kautta Akilla on myös käytössään Rotatorin omat teknisen tuen kaverit, joten asiakas on aina hyvissä käsissä.”

Kaikissa koneella tehtävissä töissä kalleinta aikaa on se, jos kone joutuu turhaan seisomaan huollon tai korjauksen takia.

”Osaava ammattimies alueella, täysin varusteltu huoltoauto ja koko organisaation valtakunnallinen tuki vähentää turhia seisonta-aikoja. Palvelumme ovat kaikkien Kemin alueen asiakkaidemme käytössä”, lupaa Määttä.

Varaosat nopeasti

Kemin toimipisteessä on oma varaosavarasto, johon varastoidaan eniten menevät tuotteet. Kaikkea ei hyllyyn kannata ottaa, sillä varaosat saadaan toimitettua nopeasti päävarastolta Vantaalta tai tarvittaessa päämiesten Euroopan keskusvarastoilta.

”Meillä on iso päävarasto täällä Vantaalla, johon on jokaisesta toimipisteestä suora yhteys. Huoltomies näkee tuotteiden saldot, osat on helppo tilata ja ne liikkuvat tarvittaessa jo seuraavaksi päiväksi Kemiin. Ja se mitä ei täältä Vantaalta löydy, hankitaan päämiesten omilta varastoilta”, sanoo Rotator Oy:n varaosapäällikkö Mika Kola.

Kaupankäynti perustuu vahvoihin asiakassuhteisiin ja luottamukseen

Rotator Oy:n maanrakennuskonemyynnistä Pohjois-Suomessa vastaavat Rovaniemellä myyjänä toimiva Kalle Ruonala ja Oulun toimipisteellä Aarne Halmetoja. Aluejako Kallella ja Aarnella menee siten, että Kalle hoitaa asiakkuudet Kuusamontien pohjoispuolella ja Aarne vastaavasti eteläpuolella. Aarnen myyntialue rajoittuu Etelässä Kokkolaan ja Kainuuseen.

”Täällä kaupankäynti perustuu edelleen vahvoihin asiakassuhteisiin ja luottamukseen. Oli sitten kyseessä yhden tai useiden kymmenien koneiden asiakas, niin kyseessä on kahden henkilön välinen perinteinen kaupanteko. Se mitä luvataan, pidetään ja useat asiakassuhteemme ovat todella pitkäikäisiä – nykyisten asiakkaiden isät ja papat ovat olleet jo aikanaan Rotatorin asiakkaita. Vahvat siteet asiakkaiden kanssa ja Rotatorin tarjoamat huippumerkit sekä luotettavan palvelun tekevät meistä varteenotettavan vaihtoehdon asiakaskunnallemme, toteavat Ruonala ja Halmetoja.

”Jälkipalvelut ovat suuressa roolissa konevalintaa tehdessä. Asiakas haluaa totta kai varmuuden siihen, että niin huolto- kuin tarpeen tullen korjaamopalvelut pelaavat. Usein asiakassuhde punnitaan silloin, kun jotain ongelmia ilmenee. Siinä kohtaa pyrimme olemaan mahdollisimman hyviä”, toteaa Ruonala.

Huoltosopimukset yleistyvät kovaa vauhtia ja vahva huoltoverkosto on perusedellytys.

”Huoltosopimus on asiakkaalle järkevä sijoitus oman toiminnan helpottamiseen. Hän voi keskittyä työntekoon ja meidän tehtävänä on sopia sekä tehdä tarvittavat huollot ajallaan. Huoltosopimus mahdollistaa myös uusiin koneisiin pidemmät takuut ja hyvin huolletun koneen jälleenmyyntiarvo pysyy korkealla. Meillä on toimiva huoltoverkosto, jonka myötä voimme suositella huoltosopimuksia kaikille asiakkaillemme”, sanovat Ruonala ja Halmetoja.

Ota yhteyttä!

Ruonala Kalle

Maanrakennuskonemyynti

Pohjois-Suomi