Ohita valikko
2.1.2019
Vesa Valtonen

Pitkät päämiesyhteydet ovat asiakkaan etu.

Hyvin toimivat ja pitkäaikaiset päämiesyhteydet ovat asiakkaiden lisäksi tärkeitä myös päämiehille ja maahantuojille itselleen.

Asiakkaille on hyötyä siitä, että maahantuojalla on pitkät ja vahvat päämiessuhteet. Asiakkaalle maahantuojan ja päämiehen pitkäaikainen yhteistyö tarkoittaa mm. sitä, että asiakas voi luottaa konetoimittajan kykyyn tuottaa jälkimarkkinointipalveluita. Jos asiakas tarvitsee varaosia tai huoltoa tai koneeseen tulee tekninen ongelma, hän tietää, että voi kääntyä tutun maahantuojan puoleen. Mutta mistä asiakas saa apua, jos tuotteen maahantuoja vaihtuu usein tai maahantuonti loppuu Suomesta kokonaan?

Vastaan Rotator Oy:ssä nostimiin ja nostureihin liityvästä myynnistä ja markkinoinnista. JLG-,  DINO- ja Holland Lift -merkkisten henkilönostinten lisäksi valikoimaamme kuuluvat Maedan, Tadanon ja Hitachi Sumimoton nosturit. JLG on maailman suurin henkilönostinten valmistaja, ja kotimainen Dinolift on isoin perässä vedettävien koneiden valmistaja maailmassa. JLG:n ja DINO:n maahantuojana olemme toimineet vuonna 2019 jo 40 vuoden ajan.

Maahantuojan pitkät päämiessuhteet takaavat asiakkaalle yleensä myös sen, että käytössä olevien koneiden jälleenmyyntiarvo säilyy hyvänä. Käytetyn laitteen myynti saattaa vaikeutua, jos sillä ei enää ole maahantuojaa Suomessa – joskus ostajaa voi tällaisessa tilanteessa joutua etsimään oman maan ulkopuolelta. Mistään pienistä rahoista ei meidän alalla ole kyse, sillä esimerkiksi Tadano-nostureiden keskihinta on yli miljoona euroa.

Kommunikaatio ja ihmissuhteet tärkeitä

Hyvin toimivat ja pitkäaikaiset päämiesyhteydet ovat asiakkaiden lisäksi tärkeitä myös päämiehille ja maahantuojille itselleen. Päämiehet arvostavat ennen kaikkea luotettavuutta. Heidän on voitava luottaa siihen, että maahantuoja tekee parhaansa, ja toki myös myynnin on pysyttävä hyvällä tasolla. Muita tärkeitä asioita ovat mm. hyvä kommunikaatio ja se, että yhdessä sovittua strategiaa pyritään noudattamaan.

Itse haluan painottaa henkilökohtaisten yhteyksien merkitystä maahantuojan ja päämiehen välillä. Yhteyksien on toimittava yritysjohdon lisäksi muillakin tasoilla. Mm. myynnin, huollon, varaosapuolen ja teknisen tuen esimiehillä on oltava hyvät kontaktit päämiehien edustajiin.

Molempien pyörien on pyörittävä

Me haluamme olla paras konetalo, kumppani, joka mahdollistaa asiakkaalle tehokkaan toiminnan ja liiketoiminnan kehittämisen. Rotatorin logossa on kaksi pyörää, ja molempien on pyörittävä.

Asiakaskohtaamiset ovat ratkaisevassa roolissa tulevaisuutta rakennettaessa. Edustamamme tuotteet ovat korkealaatuisia, mutta vasta laadukas asiakaspalvelu tekee mahdolliseksi sen, että asiakkaamme – sekä ostopäätösten tekijät että koneiden käyttäjät – ovat tyytyväisiä palveluun ja hankkivat meiltä koneita jatkossakin. Tämän takiakaikkien meidän rotatorilaisten on hoidettava työmme mallikkaasti, toimimme sitten myynnin, varustelun, huollon, varaosien, teknisen tuen, asiakastuen, koulutuksen, logistiikan tai laskutuksen parissa.

Sujuvaan palveluun ei kuitenkaan riitä vielä sekään, että me täällä Suomessa hoidamme työmme mahdollisimman hyvin – kaiken on toimittava sujuvasti myös päämiehillämme. Rotator Oy:n logon kaksi pyörää voi nähdä myös tästä näkökulmasta. Hyvät päämiehet ja pitkäaikaiset suhteet heihin takaavat asiakkaillemme parhaan mahdollisen palvelun.

Vesa Valtonen
Myyntijohtaja
040 0622 873
vesa.valtonen@rotator.fi