Jälkimarkkinoinnin toimivuus isossa roolissa konehankintoja tehtäessä
Tupala-Yhtymä Oy on voimakkaasti kasvava maarakentamisen asiantuntijayritys Lammilta. Konehankintoja tehtäessä yritys keskittyy nykyisin niihin konetaloihin, joissa jälkimarkkinointi oikeasti toimii.
Tupalan erikoisaloja ovat ympäristötekniikka ja ympäristörakentaminen.
- Tarjoamme kaiken tyyppisiä maanrakennustöitä keskittyen ennen kaikkea isompiin hankkeisiin, ympäristörakentamiseen sekä pilaantuneiden maa-alueiden ja teollisuuden prosessiylijäämän käsittelyyn. Infrarakentaminen on oleellinen osa esimerkiksi kaatopaikkakohteidemme toteutusta. Peitämme, rakennamme ja laajennamme kaatopaikkoja, sanoo toinen yrityksen perustajaveljeksistä Antti-Jussi Tupala.
Toiminnan kulmakiviä ovat kokemukseen ja vankkaan tietotaitoon perustuva luotettavuus, kustannustehokkuus sekä toiminnan jatkuva kehittäminen.
- Ympäristörakentaminen edellyttää paljon erikoisosaamista. Vankan kokemuksemme ja henkilökunnan jatkuvan koulutuksen ansiosta kykenemme konsultoimaan asiakasta projektin edetessä ja ratkaisemaan kaikki vastaan tulevat haasteet. Työntekijämme ovat moniosaajia ja työllistämme yli 20 omaa työntekijää, minkä lisäksi olemme hyvin verkostoituneita ja työllistämme kymmeniä osaajia tutuilta, luotettavilta alihankkijoilta.
Kokonaispaketin täytyy olla kunnossa
Vuodesta 2011 toiminut yritys kasvaa nopeasti ja samalla myös kaluston määrä nousee tasaiseen tahtiin. Konekalustossa löytyy useita eri merkkejä.
- Alkujaan hajautimme koneita kattamaan paljon eri merkkejä – olemme aina urakoineet tunnetuilla laatumerkeillä. Nykyisin keskitymme hankintoja tehtäessä siihen, miten näiden valtamerkkien jälkimarkkinointi toimii ja teemme päätöksen pitkälti niiden päätelmien perusteella. Totta kai mietimme ja selvitämme etukäteen omien sekä muiden kokemuksien pohjalta, että mikä merkki on parhaimmillaan missäkin työssä. Tänä päivänä kaikki koneet ovat teknisesti ja suorituskyvyiltään hyvin lähellä toisiaan, jolloin maahantuojan tarjoama kokonaispaketti ratkaisee.
Maansiirtotöihin Tupala hankki kaksi uutta Hitachin pyöräkuormaajaa, ZW220:n ja ZW250:n, edellä mainituin perustein.
- Tiesimme Hitachin hyväksi koneeksi ja Rotator on tunnettu vahvasta sekä toimivasta jälkimarkkinoinnistaan. Toki myös myyjällä on iso merkitys kauppojen toteutumiseen ja Väistön Jannesta voi helposti sanoa, että hän on ehdottomasti yksi parhaita myyjiä, jonka kanssa olemme tehneet yhteistyötä. Asiat on hoidettu niin kuin on sovittu ja huollot pelaa kuten odotimme, kehuu Tupala.
Helppo ajaa ja hydrauliikka riittävää
2020 hankitut Hitachit ovat olleet heti kovassa käytössä. ZW220 oli kuvaushetkellä massojen käsittelyssä Fortumin teollisuusjätekeskuksella Valkeakoskella, jonne se jäi myös talvipäivystystä tekemään.
- ZW220 on kompakti kooltaan ja sen käyttäminen on tehty kuljettajalle helpoksi. Hitacheissa on hyvä hydrauliikka, jolloin nostotyöt sujuu vaivattomasti ja koneen ohjaus on miellyttävä. Helppokäyttöinen kone, jonka rattiin uskaltaa heittää vähän kokemattomammankin kuljettajan – käytön oppii nopeasti.
Isompi Hitacheista, ZW250, on erikoisvarusteltu ja kone tekeekin haastavia töitä Fortumin Kouvolan keskuksella.
- Koneella tehdään muun muassa tuhkankäsittelyä ja turvallisuusvaatimukset ovat silloin hieman normaalikoneesta poikkeavat. Siihen vaihdettiin ripa/traktorikuviorenkaat ja ohjaamo on paineistettu sekä erikoissuojattu. Hyvin on Hitachit pärjännyt kaikilla työmailla mihin niitä on laitettu urakoimaan. Ja kuljettajilta tullut palaute on ollut positiivista, mikä on meille tärkeä asia – haluamme tarjota työntekijöillemme parhaat mahdolliset työkalut nyt ja jatkossa, päättää Tupala.