ZX7-sarjan pyöräalustaiset kaivukoneet

23.9.2021

Uudet Hitachi ZX7-sarjan pyöräalustaiset kaivukoneet saapuvat

Uudet Hitachi ZX7-sarjan pyörä-alustaiset kaivukoneet sisältävät laajan kattauksen uusia ominaisuuksia joiden avulla tuottavuus, käyttömukavuus, turvallisuus ja käyttöaste ovat paremmin hallinnassa. ZX150W-7, ZX155W-7 ja ZX180W-7, sekä kaksi uutta lyhytperäistä mallia – ZX135W-7 ja ZX175W-7 – tarjoavat käyttäjilleen luotettavia ajotunteja koko elinkaarensa ajan.

Tehoa, tuottavuutta ja entistä jouhevampaa käyttöä

Hitachin kehittämän HIOS V-hydraulijärjestelmän ansiosta uuden ZX7-sarjan pyöräalustaisen koneen omistajat voivat luottaa siihen, että koneilla voidaan työskennellä tehokkaammin, mutta samalla pienemmällä polttoaineenkulutuksella. HIOS V-hydraulijärjestelmä mahdollistaa kaivulaitteen nopeamman toiminnan ja jopa 7% pienemmän polttoaineenkulutuksen kuin aikaisemmissa malleissa.

ZX135W-7, uuden mallisarjan pienin kone, perustuu ZX155W-7 malliin ja molemmissa koneissa käytetään voimanlähteenä samaa moottoria. Se on kompakti (takaylitys 1,740mm ja etuylitys 1,750mm) ja täten erinomainen käyttää ahtaissa tiloissa. Täysin uusi ZX175W-7 malli tarjoaa erinomaista kaivuvoimaa ja nostokapasiteettiä niille jotka näitä tarvitsevat.

Zaxis 7-sarjan pyörä-alustaisten kaivukoneiden monikäyttöisyys mahdollistaa niiden käytön laaja-alaisesti eri projekteissa. Tehdasoptiona saatavilla olevan vaunukytkentäpaketin ansiosta lisälaitteet voi kuljettaa näppärästi perävaunussa työmaalle. Itse lisälaitteiden perusasetusten vaihto onnistuu helposti monitoiminäytön kautta. Edellyttäen tietenkin että laitteen tiedot on tallennettu koneen järjestelmään. Kuljettajalla on myös mahdollista hienosäätää koneen asetuksia työkohteen ja omien mieltymystensä mukaiseksi.

Täysin uudistunut ohjaamo

Zaxis 7-sarjan kaivukoneen ohjaamossa on tapahtunut paljon ja voit havaita muutokset helposti. Suunnittelun tavoitteena on ollut tarjota kuljettajille työympäristö jossa he viihtyvät. Ohjaamo on tilava, materiaalien laatuun on panostettu, äänentaso on matala ja kuljettajaan kohdistuu vähemmän värinää kuin aikaisemmin.

Istuimen ja sivukonsolien liikkeet ovat synkronoitu. Helppokäyttöisyyttä tuo myös hallintapainikkeiden uudelleensijoittelu entistä ergonomisemmin. Ajomukavuutta ovat lisäämässä myös automaattivaihteisto ja lisävarusteena saatava ajon vakaus-järjestelmä, joka vähentää kaivulaitteen heilunnasta syntyvää nyökintää.

Selkeälukuinen näyttö ja siihen liittyvät lisätoiminnot, tarkkaan reagoivat hallintakahvat ja automaattinen työjarru tekevät työskentelyn helpoksi ja nautittavaksi.

Lisää turvallisuutta uusilla varustekokonaisuuksilla ja muutoksilla

Ohjaamosta on erittäin hyvä näkyväisyys työkohteeseen ja koneen ympäristöön. Hitachi Aerial Angle-kamerajärjestelmä parantaa kuljettajan näkyvyyttä tarjoten 270-asteen ilmakuvaa koneen ympäristöstä. Kuljettaja voi myös valita näytölle näkyväksi yhden kuudesta kamerakuvavaihtoehdosta nähdäkseen ympäristönsä tarkemmin. Ohjauspylvästä kaventamalla ja rattia pienentämällä näkyvyyttä myös etuikkunasta on saatu paremmaksi.

Hitachi ZX7-sarjan pyörä-alustaiset koneet on nyt myös mahdollista varustaa tehdasasenteisin LED-valoin. Ohjaamon etuikkunapyyhin on nyt yhtenäinen ala- ja yläikkunalle ja myös peilejä on suurennettu. Turvallisuutta tiellä liikuttaessa lisää myös ylävaunun ja kaivulaitteen lukittutuminen ajoasentoon niiden ollessa oikein aseteltu.

Vähemmän seisonta-aikoja

Zaxis 7-sarjan pyörä-alustaiset kaivukoneet on tehty kestämään. Taatakseen mahdollisimman hyvän luotettavuuden kaikki uudet mallit ovat käyneet läpi huolellisen testauksen Hitachin Japanin tehtailla.
Kestävyys ja laatu näkyy kaikissa yksityiskohdissa. Muutamia esimerkkejä mainitaksemme yksiosaisessa alavaunussa on erittäin suuri etuakselin oskilaatiokulma, tukitassujen hydrauliikan hallinta on entistä tarkempi ja ylävaunua suojaavat lialta nyt kattavat lokasuojat. Myös koneen puhdistus ja puhtaanapito on entistä helpompaa tarkan suunnittelun ansiosta.

Kalustonhallinta

Hitachi-jälkipalvelutarjonta auttaa omistajia kalustonhallinnassa. Etäseurantajärjestelmä lähettää GPRS- tai sateliittijärjestelmien avulla tietoa koneen tilasta Global e-service-, Owner’s site- ja ConSite-palveluihin. Lisäksi ConSite-palvelu kerää kuukausittaiselle sähköpostiraportille koneen käyttötiedot. ConSite Pocket-mobiilisovelluksen avulla omistaja saa myös tiedon koneen mahdollisista hälytyksistä.
Uuden mallisarjan koneissa on myös moottori- ja hydrauliöljylaatua seuraavat anturit, jotka seuraavat öljynlaatua 24/7. Öljysensorit tunnistavat heikentyneen öljynlaadun ja lähettävät öljynlaatutiedon Global e-Service- palveluun. Tämän innovatiivisen ominaisuuden ansiosta asiakkailla on suurempi mahdollisuus välttää kalliit vauriot ja koneiden korjauksesta johtuvat seisonta-ajat.

Luotu täyttämään näkemyksesi

“Kun hankit Hitachi pyörä-alustaisen kaivukoneen pääset osaksi uuden mallisarjan globaalia perhettä”, sanoo Hitachi Construction Machinery (Europe) NV:n kaivukoneiden tuotepäällikkö Wilbert Blom. “uusi ZX135W-7, ZX150W-7, ZX155W-7, ZX175W-7 ja ZX180W-7 sisältävät kehittynyttä tekniikkaa ja uraauurtavaa asiantuntemusta, jotka perustuvat Hitachin 50-vuotiseen perintöön hydraulisten kaivukoneiden suunnittelusta.
Suomessa Hitachi-maanrakennuskoneiden maahantuonnista, myynnistä ja jälkipalveluista vastaa Rotator Oy. ”Uudet ZX7-sarjan pyörä-alustaiset kaivukoneet herättävät suurta luottamusta ja tiedämme, että yhdessä maankattavan jälkipalveluverkostomme kanssa voimme tarjota asiakkaalle parhaan mahdollisen kokonaisuuden. Kasvanut mallitarjonta ja etenkin uudet lyhytperäiset mallit täydentävät hienosti Hitachi-maanrakennuskoneiden tuoteperhettä ja otamme ne ilolla vastaan”, toteaa Rotator Oy:n maanrakennuskoneiden tuotepäällikkö Teemu Tourunen.

Lisätiedot:
Jani Kuitunen, myyntijohtaja maanrakennuskoneet, puh 040 0414 390, jani.kuitunen@rotator.fi
Teemu Tourunen, tuotepäällikkö maanrakennuskoneet, puh 050 9112 226, teemu.tourunen@rotator.fi
Janne Salomäki, markkinointijohtaja, puh 0504129013, janne.salomaki@rotator.fi