Rotator tekninen tuki palvelee

Rotator Oy:n tekninen tuki palvelee kaikkia yrityksen myymien ja maahantuomien koneiden käyttäjiä. On tärkeää, että asiakas saa apua mahdollisiin laiteongelmiin nopeasti ja ammattitaidolla

Rotatorin tekninen tuki on jaettu koneryhmittäin kuuteen eri sektoriin, joissa jokaisessa asiakkaita palvelee kuhunkin ryhmään erikoistunut teknisen tuen ammattiosaaja.  Maanrakennuspuolella on kolme henkilöä, joiden vastuualueeseen kuuluvat Hitachi, Fiat-Hitachi, Bell, Furukawa ja Bomag –tuotemerkit. Murskauspuolelle on oma yhteyshenkilö, nostureissa ja nostimissa sekä trukeissa ja kurottajissa omansa.

”Palvelemme ensisijaisesti meiltä koneen ostaneita asiakkaita, mutta totta kai maahantuojana pyrimme antamaan tarvittaessa tukea kaikille maahantuontimme piiriin kuuluvien merkkien käyttäjille. Meille soitetaan usein se ensimmäinen puhelu kun joko vikaa tai epätietoutta laitteen käyttämisen suhteen tulee”, sanoo Rotator Oy:n trukkien ja kurottajien teknisestä tuesta vastaava Sami Mustonen.

Puheluita tekniseen tukeen tulee päivästä riippuen kymmenestä jopa sataan puheluun.

”Annamme puhelimessa niin sanottua ensiapua ja kartoitamme mahdollista vikaa tai käyttövirhettä sekä yritämme löytää siihen nopean ratkaisun. Jos kyse on koneeseen tai lisälaitteeseen liittyvästä viasta, selvitämme pystyykö ongelman hoitamaan etäyhteyksien avulla, tarvitaanko paikalle lähettää kenttähuoltomiehen vai tuodaanko kone meidän toimipisteeseen korjattavaksi. Kaikki aika mikä saadaan pois koneen seisokeista, on rahanarvoista asiakkaallemme”, kertoo Mustonen.

Viestintäteknologian kehittymisestä on ollut iso apu teknisen tuen tehostamiseen

”Pystymme ottamaan etäyhteyden koneeseen ja sitä kautta diagnisoimaan, mitä toimenpiteitä tarvitaan. Se nopeuttaa avun toimittamista huomattavasti. Nykyisin käytetään tarvittaessa myös whatsapp-viestejä tai videopuheluita helpottamaan opastusta. Kehitys tällä puolella on mennyt huimasti eteenpäin viime vuosien aikana”, sanoo vuodesta 2003 Rotatorilla työskennellyt Mustonen.

Käyttöapua ja uuden suunnittelua

Teknisen tuen työt eivät rajoitu pelkästään vika-asioihin. ”Laitteiden käyttöön liittyviä puheluita tulee tasaisesti ja opastamme asiakkaitamme myös niissä asioissa. Teemme myös tiivistä yhteistyötä konemyynnin kanssa ja käymme tarvittaessa paikanpäällä asiakkaiden luona antamassa koneiden käyttökoulutusta. Varsinkin nostin, kurottaja ja trukkipuolella käyttökoulutukset ovat yleinen käytäntö” sanoo Mustonen.

Päämiehet kouluttavat teknisen tuen henkilökuntaa aktiivisesti. Koulutukset järjestetään etäopetuksena ja lähikoulutuksena tehtailla. Tekninen tuki jakaa tiedot eteenpäin Rotatorin huoltokunnalle taaten että henkilökunta on jatkuvasti ajan hermolla kaikilla sektoreilla.

Tekninen tuki tekee myös laaja-alaista yhteistyötä varustelu- sekä korjaamopuolen kanssa. Koneisiin asennetaan paljon erilaisia lisälaitteita ja niiden ohjausjärjestelmiä. Tekninen tuki on mukana suunnittelemassa miten eri lisälaitteet asennetaan. On huomattavasti helpompaa opastaa asiakasta puhelimitse käyttämään jotakin lisälaitetta, silloin kun on tarkka tieto siitä, minkälainen ohjausjärjestelmä, miten ja mihin kohtaan ohjaamoa se on asennettu.

Mustonen kehottaa ottamaan rohkeasti yhteyttä jos tarvetta ilmenee.

”Oli asiasi sitten koneen käyttöön, lisälaitteisiin tai vianetsintään liittyvää, ota yhteyttä Rotatorin tekniseen tukeen, me palvelemme teitä ammattitaidolla!”

Tekninen tukemme palvelee arkisin klo 8-16. Puhelun hinta 2€/min + (pvm/mpm).

Uusinukari Ari

Tekninen tuki, Hitachi, Fiat-Hitachi, Bomag, Furukawa

Turppa Joel

Tekninen tuki, Hitachi