16.5.2018

Ramirent panostaa kurottajakalustoon

Koko Suomen alueella toimiva Ramirent vahvistaa kuluvan vuoden aikana merkittävästi kurottajakalustoaan. Helmikuussa yritykselle luovutettiin viisi ympäripyörivää Merlo 40.30MCSS kurottajaa, jotka pääsevät töihin juuri sopivasti sesongin alkaessa.

Kalusto kasvaa

Monipuolisesta vuokrakalustostaan tunnetun Ramirentin valikoimaan kuuluvat lukuisat eri rakennusalalla tarvittavat koneet ja laitteet. Markkinoiden laajin tuotevalikoima ja tehokas huolto-organisaatio takaa asiakkaille hyvin huolletut, luotettavat ja kuhunkin tilanteeseen sopivimmat vuokrausratkaisut. Ramirentillä on Suomessa 57 toimipistettä ja yli 500 työntekijää. Kurottajapuolella Ramirentillä on enemmistö jäykkiä kurottajia, mutta tämän vuoden aikana saapuvien uusien ympäripyörivien Merlojen myötä myös näiden saatavuus paranee. – Vahvat investoinnit kurottajiin ohjaa liiketoiminnan hallittua kasvua ja auttaa kaluston elinkaaren suunnitelmallista ohjausta. Tutkimme eri konemalleja ja päädyimme Merloihin, tuote on hyväksi havaittu ja koneet saatiin meille nopealla aikataululla jouheasti. Itseasiassa koneiden toimitusaika oli lopulta vielä nopeampi kuin piti, positiivinen yllätys, kertoo Ramirentin Heavy-kaluston tuotepäällikkö Antti Alatalo projektin etenemisestä.

Nyt viisi, lisää tulossa

Helmikuussa saapui maahan ensimmäinen erä koneita. – Nämä varustellaan ja sitten ne ovat valmiina töihin, kertoo Jorma Puhakka Rotatorilta. Koneet varustellaan ns. ”Ramirent-speksien” mukaisesti, erityisesti työturvallisuus huomioiden. – Asiakkaat arvostavatkin Ramirentin koneiden varustelutasoa, lisää Puhakka. Varusteluun kuuluvat mm. led-valot, kamerat, arctic öljyt, työkalulaatikot ja telineet.

Koneet sijoitetaan Ramirentin pisteisiin ympäri Suomen, Helsingistä Ouluun. Ympäripyörivät Merlon kurottajat vuokrataan työmaille yhdessä kuljettajan kanssa. – Koneillamme on vakiokuljettajat, jotka pitävät hyvän huolen koneesta ja näin ollen asiakaskin saa parhaan mahdollisen palvelun, kertoo Ramirentin Suomen kurottajien liiketoimintapäällikkö Mikko Hintikka. Kaluston täytyy vastata nykypäivän työmaiden vaatimuksia. Koko ajan uusiutuvalla kalustolla saadaan työmaille turvallista kalustoa, lisäksi kaikille koneille tehdään lähtö- ja palautustarkastukset työmaiden väleillä. – Meidän valikoimassa on myös lisäksi laaja valikoima lisälaitteita, kuten vinssejä, jibpuomeja, imukuppinostimia muutamia mainitakseni, lisää Hintikka.

Toimivaa yhteistyötä

Ramirent on tehnyt jo pitkää yhteistyötä Rotatorin kanssa. – Täällä hommat hoituvat sovitusti, ja kuten nytkin koneet saatiin meille etuajassa. Lisäksi Puhakan kanssa on helppo tehdä yhteistyötä, kun joustoa ja ammattitaitoa löytyy, päättää Alatalo tyytyväisenä. Toimivan yhteistyön lisäksi tärkeässä roolissa on ympäri Suomen toimivat Rotatorin jälkimarkkinointipalvelut, joista apua saadaan, jos sitä tarvitaan.

Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön Rotatorin ja Jorman kanssa. ”Homma toimii!” kertoo Ramirentin miehet tyytyväisinä. Kuvassa vas. Ilkka Haapaniemi, Mikko Hintikka, Antti Alatalo ja Jukka Nyrhilä.

Kaikki Ramirentin uudet Merlot on varustettu Tier4Final moottoreilla. 30 metriin nostava kurottaja on erittäin kompakti ja hyvä kone kaupunkiympäristöön.