Merlo on rakennuskoneiden kameleontti

Kun tarvitset monipuolista konetta työmaallesi, on monikäyttöinen kurottaja kustannustehokkain ratkaisu.  Rotator on vuodesta 1995 vastannut italialaisten Merlo-kurottajien maahantuonnista.

Vuonna 1964 perustettu Merlo S.p.A. on perinteikäs italialainen perheyritys. Maailmalla johtava kurottajien valmistaja on erityisesti tunnettu innovatiivisuudestaan ja erikoistumisestaan sekä markkinoiden tarpeiden huomioonottamisesta.

”Merlo ja Rotator ovat perheyrityksiä, joilla on hyvin samanlaiset arvot.  Merlon ero muihin alan valmistajiin on se, että Merlo valmistaa itse koneisiin tulevista komponenteista noin 92% muiden ollessa pääosin kokoonpanotehtaita. Merlo sijoittaa myös 8,5% koko liikevaihdostaan tuotekehitykseen ja suunnitteluun, joka takaa parhaat ja innovatiivisimmat koneet asiakkaille. Tästä esimerkkeinä ovat useat vain Merlo-kurottajissa patenteilla suojatut keksinnöt, kuten puomiston sivusiirto ja kippaava ohjaamo. Useiden maiden markkinajohtaja kulkee myös kurottajien kehityksen kärjessä”, sanoo Rotator Oy:n kurottajien myyntijohtaja Jorma Puhakka.

Kurottaja on monikäyttöisyydessään omaa luokkaansa

Puhakka kertoo Merlno olevan rakennuskoneiden kameleontti, joka mukautuu erinomaisesti eri työtehtävien mukaan. Samassa laitteessa yhdistyy kuormaaja, nosturi ja henkilönostin. Kurottajia käytetään muun muassa rakennustyömailla, kiskotyömailla, kaivoksissa, satamissa, maataloudessa ja teollisuudessa.

Ketteryyttä kaikissa kokoluokissa

Merlon valikoimasta löytyy kurottajat 6-35 m nostokorkeusluokissa.

Merlon Compact –mallisto on suunniteltu niin maatalouden kuin rakentamisen tarpeisiin. Sen kompakti koko on etu ahtaissa olosuhteissa työskenneltäessä. Rakentamiseen ja teollisuuteen suunniteltu Panoramic-mallisto kattaa niin tukijalalliset kuin –jalattomat mallit 6-18 metrin nostokorkeuksilla.

”Lisäksi Merlolta on saatavilla suosittuja ympäripyöriviä kurottajia, jotka kuuluvat Roto-mallistoon. Ympäripyörivä Roto-kurottaja mahdollistaa 360 asteen työskentelyn ja niissä on erinomainen näkyvyys luokkansa suurimmasta ohjaamosta. Nostokorkeutta löytyy 15 metristä 35 metriin ja Merlo on varma sekä luotettava valinta haastaviinkin töihin”, sanoo Puhakka.

Koko ajan työskennellään haastavimmissa ja ahtaimmissa olosuhteissa. Kompakti koko ja ketteryys ovat vahvoja valtteja, ja tämän on huomannut myös Merlo. Merlo pärjää myös nostoarvoissa erinomaisesti vastaaville isompikokoisille kurottajille. Ympäripyörivien kurottajien käyttö autonosturien tilalla on myös lisääntynyt. Se on nopea pystyttää ja purkaa turvallisesti, kokoamisaikaa säästyy huomattavasti.

Puhakka näkee Rotatorin ja Merlon järkeväksi valinnaksi kurottajaa hankittaessa.

”Kokonaispaketti lopulta ratkaisee. Meillä Rotatorilla on koko maan kattavat palvelut myynnissä, huollossa, varaosissa ja teknisessä tuessa. Vasteaika on lyhyt niin varaosien kuin huollon saatavuuden osalta. Ne yhdistettynä alan johtavaan kurottajamerkkiin tekevät valinnasta tuottavan ja turvallisen”, päättää Puhakka.

Kurottajat

Ramirent luottaa Merlo-kurottajiin ja Rotatorin jälkipalveluihin

Kurottaja on monipuolinen kone työmaille ja niiden suosio kasvaa tasaisesti koko ajan. Kurottaja soveltuu muun muassa kuormanpurkuihin, lajitteluun, tavaran kuljetuksiin, nosturiksi ja henkilönostimeksi.