8.5.2018

Hitachi esittelee liukuvartisen ZX135US-6-kaivukoneen

Hitachin uusi liukuvartinen kaivukone on ihanteellinen syviin kaivutöihin ahtaissa tiloissa. Sillä voi kaivaa syvemmältä kuin 30-tonnin vakiomallilla ja se tarvitsee huomattavasti vähemmän tilaa ja on siksi ihanteellinen taajamatyömailla ja tienrakennuksessa.

Tämä uusi erikoisvarusteltu kone oli esillä Intermat-messuilla, jossa sen esitteli Payen, ranskalainen Hitachi Construction Machinery Sales and Service France SAS:n valtuutettu jälleenmyyjä. Hitachi on kehittänyt koneen kompaktiksi vaihtoehdoksi suuremmille malleille kohteisiin, joissa tarvitaan tehokas kone ahtaalle työmaalle. Sillä kaivutyöt käyvät nopeasti ja tehokkaasti ja projektit sujuvat turvallisesti ja aikataulun puitteissa.

Tehokasta monipuolisuutta

Kaivulaitteen liukuvarsi lisää ZX135US-6:n työulottumaa merkittävästi, ja sillä saavutetaan enimmillään 7790 mm:n kaivusyvyys. Varressa olevan liukusylinterin iskunpituus on 2000 mm. Tämän ansiosta se soveltuu erinomaisesti esimerkiksi joenpohjien huoltotöihin, putkilinjojen rakentamiseen ja kaivoskuilujen tekoon. Lisäksi ZX135US-6:n kääntösäde on pieni, mikä tekee siitä parhaan valinnan ahtaisiin työkohteisiin ja siten osaltaan parantaa koneen monipuolisuutta.

Liukuvartisen kaivukoneen juohean toiminnan ansiosta sillä on esimerkiksi hyvä viimeistellä maapenkkoja. Tästä on kiittäminen ohjattua puomin ja varren yhteistoimintaa ja Hitachin loistavaa hydrauliikkaa. Koneen liukuvarren vankka rakenne myös tukee varren liikkeitä ja estää heilahtelua sekä vähentää kulumista.

Helppo huoltaa

Zaxis-6:n huolto on helppoa, koska liukurakenteessa on voitelupisteet, jotka myös lisäävät toiminnan luotettavuutta. Liukulevyt ovat nailonia ja niiden vaihto käy nopeasti ja kätevästi. Käsikaiteet ja vahvistettu turvataso ovat osaltaan varmistamassa koneen turvallista käyttöä.

Kone on suunniteltu tarjoamaan huippuluokan suorituskyvyn ja siksi siinä on käytetty parhaita komponentteja ja materiaaleja. ZX135US-6 on varustettu SCR-laitteistolla (Selective Catalytic Reduction), joka ruiskuttaa urea pakokaasun sekaan ja siten vähentää typenoksidipäästöjä. Tässä uudessa keskiraskaassa kaivukoneessa on myös HIOS IV -hydraulijärjestelmä, joka vähentää hydrauliikan kokonaishäviöitä ja auttaa pienentämään polttoaineen kulutusta aiempaan malliin verrattuna 7 % (PWR-tilassa) tehokkuuden kärsimättä.

Toru Nabeshima, Hitachi Construction Machinery (Europe) NV:n erikoissovellusosaston johtaja, sanoo: “Hitachi on hyödyntänyt valmistusosaamistaan kehittäessään tämän konemallin ja tarjoaa sen myötä luotettavan ratkaisun asiakkaille, jotka etsivät tehokasta konetta ahtaisiin työkohteisiin. Se on erityisen monipuolinen kone, jolla kaivutyöt sujuvat tehokkaasti ja turvallisesti. Kuten kaikki Zaxis-6-kaivukoneet, se on pienikulutuksinen ja tuottavuudeltaan erinomainen varmistaen siten hyvän tuoton sijoitukselle.”

Edut:

Suurempi työulottuma parantaa monipuolisuutta

Poikkeuksellinen kestävyys ja vankka, kulutusta kestävä liukuvarsirakenne

Tehokas HIOS IV -hydraulijärjestelmä

Pieni kääntösäde ahtaisiin kohteisiin