Hyppää sisältöön
Soita

FPT Industrial

Xcursor 13

XCURSOR 13 500 kW
Sertifiointi Stage V / Tier 4 Final
Ahtimen tyyppi WG (TCA)
XCURSOR 13 460 kW
Sertifiointi Stage V / Tier 4 Final
Ahtimen tyyppi eVGT
26.6.2025

Tuotekuvaus

XCURSOR 13
Rakentamiseen / maanrakennukseen

FPT Industrialin ensimmäinen monipolttoainemoottori, joka perustuu yhteen moottorirunkoon.
Suunniteltu tulevaisuutta ja uusia päästövaatimuksia silmällä pitäen.
Valmiina alhaisen kierrosluvun käyttöön, vähähiilinen suunnittelufilosofia.
Toimittaa 16 litran moottorin tehot 13 litran rakenteessa.

Kuvaus

FPT Industrialilla on keskeinen rooli tulevaisuuden voimanlähteiden kehittämisessä. Uusia tuotteita, kuten XCURSOR 13 -moottoria, suunniteltaessa FPT Industrial yhdistää suorituskyvyn, päästötavoitteet, luotettavuuden ja tuottavuusvaatimukset eri maarakennuskoneiden käyttötarpeisiin.

Yhdestä moottorirungosta on kehitetty useita versioita eri polttoaineita varten – dieselistä maakaasuun, vetyyn ja uusiutuviin polttoaineisiin – maksimoiden komponenttien yhdenmukaisuuden ja minimoiden vaikutukset koneen asennukseen.

Sitoutumisensa mukaisesti sisäisen palamisen moottorin jatkuvaan kehittämiseen, XCURSOR 13 hyödyntää huipputeknologiaa ja vähähiilistä lähestymistapaa, mikä tekee siitä valmiin kohtaamaan tulevat päästösääntelyhaasteet.

Yksi moottorirunko

Ainutlaatuinen ydinrakenne mahdollistaa monipolttoaine- ja monikäyttösovellukset.
Yhteensopiva laajan markkinatarpeiden kirjon kanssa ja helposti mukautettavissa erilaisiin ajoneuvoasennuksiin.

Ominaisuus XCURSOR 13 (500 kW) XCURSOR 13 (460 kW)
Sertifiointi Stage V / Tier 4 Final Stage V / Tier 4 Final
Sylinterit / venttiilit 6 / 4 6 / 4
Polttoainejärjestelmä Common Rail Common Rail
Ahtaminen WG (TCA) eVGT
Iskutilavuus [l] 12.9 12.9
Poraus x isku [mm] 135 x 150 135 x 150
Maksimiteho [kW @ rpm] 500 @ 1900 460 @ 1900
Maksimivääntö [Nm @ rpm] 2800 @ 1500 2850 @ 1500
Kuivapaino [kg] 1230 1230
Mitat (P x L x K) [mm] 1404 x 826 x 1434 1404 x 826 x 1434
Jälkikäsittelyjärjestelmä (ATS) HI-eSCR2 HI-eSCR2

Suorituskyky

Parantunut palamistehokkuus korkeamman sylinterin huippupaineen (270 bar, +30 % edelliseen sukupolveen verrattuna) ja korkeamman polttoaineen ruiskutuspaineen (2 500 bar, +13 %) ansiosta.

Alhaiset CO₂-päästöt

Jopa 8 % vähemmän CO₂-päästöjä, yhdistettynä pienentyneeseen polttoaineenkulutukseen – paras mahdollinen kokonaiskustannustehokkuus (TCO).

Kompakti rakenne

Kompaktimpi rakenne mahdollistaa virtaviivaisemman toteutuksen, sillä moottori tuottaa tehon, joka aiemmin vaati 16-litraisen moottorin.