FPT Industrial
Xcursor 13
Tuotekuvaus
XCURSOR 13
Rakentamiseen / maanrakennukseen
FPT Industrialin ensimmäinen monipolttoainemoottori, joka perustuu yhteen moottorirunkoon.
Suunniteltu tulevaisuutta ja uusia päästövaatimuksia silmällä pitäen.
Valmiina alhaisen kierrosluvun käyttöön, vähähiilinen suunnittelufilosofia.
Toimittaa 16 litran moottorin tehot 13 litran rakenteessa.
Kuvaus
FPT Industrialilla on keskeinen rooli tulevaisuuden voimanlähteiden kehittämisessä. Uusia tuotteita, kuten XCURSOR 13 -moottoria, suunniteltaessa FPT Industrial yhdistää suorituskyvyn, päästötavoitteet, luotettavuuden ja tuottavuusvaatimukset eri maarakennuskoneiden käyttötarpeisiin.
Yhdestä moottorirungosta on kehitetty useita versioita eri polttoaineita varten – dieselistä maakaasuun, vetyyn ja uusiutuviin polttoaineisiin – maksimoiden komponenttien yhdenmukaisuuden ja minimoiden vaikutukset koneen asennukseen.
Sitoutumisensa mukaisesti sisäisen palamisen moottorin jatkuvaan kehittämiseen, XCURSOR 13 hyödyntää huipputeknologiaa ja vähähiilistä lähestymistapaa, mikä tekee siitä valmiin kohtaamaan tulevat päästösääntelyhaasteet.
Yksi moottorirunko
Ainutlaatuinen ydinrakenne mahdollistaa monipolttoaine- ja monikäyttösovellukset.
Yhteensopiva laajan markkinatarpeiden kirjon kanssa ja helposti mukautettavissa erilaisiin ajoneuvoasennuksiin.
Ominaisuus | XCURSOR 13 (500 kW) | XCURSOR 13 (460 kW) |
---|---|---|
Sertifiointi | Stage V / Tier 4 Final | Stage V / Tier 4 Final |
Sylinterit / venttiilit | 6 / 4 | 6 / 4 |
Polttoainejärjestelmä | Common Rail | Common Rail |
Ahtaminen | WG (TCA) | eVGT |
Iskutilavuus [l] | 12.9 | 12.9 |
Poraus x isku [mm] | 135 x 150 | 135 x 150 |
Maksimiteho [kW @ rpm] | 500 @ 1900 | 460 @ 1900 |
Maksimivääntö [Nm @ rpm] | 2800 @ 1500 | 2850 @ 1500 |
Kuivapaino [kg] | 1230 | 1230 |
Mitat (P x L x K) [mm] | 1404 x 826 x 1434 | 1404 x 826 x 1434 |
Jälkikäsittelyjärjestelmä (ATS) | HI-eSCR2 | HI-eSCR2 |
Suorituskyky
Parantunut palamistehokkuus korkeamman sylinterin huippupaineen (270 bar, +30 % edelliseen sukupolveen verrattuna) ja korkeamman polttoaineen ruiskutuspaineen (2 500 bar, +13 %) ansiosta.
Alhaiset CO₂-päästöt
Jopa 8 % vähemmän CO₂-päästöjä, yhdistettynä pienentyneeseen polttoaineenkulutukseen – paras mahdollinen kokonaiskustannustehokkuus (TCO).
Kompakti rakenne
Kompaktimpi rakenne mahdollistaa virtaviivaisemman toteutuksen, sillä moottori tuottaa tehon, joka aiemmin vaati 16-litraisen moottorin.