FPT Industrial
N67 NG
N67 NG
Hyödyntäen yli 20 vuoden kokemusta maakaasumoottorien kehityksestä – ja yli 80 000 maailmanlaajuisesti myydyllä yksiköllä todennettuna – FPT Industrial on nyt edelläkävijänä tuomassa maakaasuteknologiaa maarakennuskoneisiin, tarjoten räätälöityjä moottoriratkaisuja työkoneasennuksiin.
N67 NATURAL GAS on NEF-sarjan 6-sylinterinen, 6,7-litrainen moottori, joka edustaa puhtaan energian huippuratkaisua ja on suunniteltu erityisesti maarakennuskoneita varten.
Tämä maakaasumoottori tarjoaa saman suorituskyvyn kuin dieselmoottorit tehon, väännön, kestävyyden ja huoltovälien osalta, tarjoten käyttäjille saman tehokkuuden ja toimintavarmuuden työmaalla.
Yhteensopiva CNG:n (paineistettu maakaasu), LNG:n (nesteytetty maakaasu) ja biometaanin kanssa, N67 NG mahdollistaa merkittävän hiilidioksidi- ja päästövähennyksen – pienentäen hiilijalanjälkeäsi käyttövalmiilla teknologialla.
Suorituskyky
Diesel-tasoinen suorituskyky jopa 180 kW teholla (1800 rpm) ja 1035 Nm väännöllä (1500 rpm) maarakennuskäyttöön.
Optimoitu palotapahtuma takaa ajettavuuden, joka vastaa dieselmoottorin tarjoamaa työmaaolosuhteissa.
N67 NG -moottorin tekniset tiedot
Ominaisuus | Arvo |
---|---|
Sertifiointi | Stage V / Tier 4 Final |
Sylinterien määrä / venttiilit | 6 rivissä / 4 per sylinteri |
Ruiskutusjärjestelmä | Monipisteruiskutus |
Ahtimen tyyppi | WG (TCA) |
Iskutilavuus | 6,7 litraa |
Sylinterimitat (pora x isku) | 104 x 132 mm |
Suurin teho | 199 kW @ 1800 rpm |
Suurin vääntömomentti | 1159 Nm @ 1500 rpm |
Kuivapaino | 629 kg |
Mitat (P x L x K) | 985 x 600 x 1012 mm |
Jälkikäsittelyjärjestelmä (ATS) | Kolmitiekatalysaattori |
Käyttökustannukset
-
Alhaisemmat käyttökustannukset verrattuna dieselmoottoriin
-
Sama huoltoväli kuin dieselissä – jopa 600 tuntia
-
Huoltovapaa kolmitiekatalysaattori jälkikäsittelyjärjestelmänä
Luotettavuus ja kestävyys
Kestävä maastokäyttöön suunniteltu rakenne, jossa käytetty suorituskykyisiä materiaaleja ja vesijäähdytteinen ahtimen ratkaisu.
Kestävä kehitys
-
10 % vähemmän CO₂-päästöjä verrattuna dieselmoottoriin todellisissa kenttäolosuhteissa – lähes nolla tai jopa negatiiviset päästöt biometaanilla
-
80 % vähemmän saastepäästöjä verrattuna dieselmoottoriin