Rakennusteollisuuden vaativiin olosuhteisiin suunniteltu NEF-sarja on osoitus FPT Industrialin teknologisesta innovointikyvystä ja suorituskyvystä. Vuodesta 2001 lähtien on valmistettu yli kaksi miljoonaa NEF-moottoria, jotka palvelevat laajasti erilaisissa sovelluksissa, kuten kaivurikuormaajissa, kurottajissa, kaivukoneissa, porauslautoissa ja monissa muissa työkoneissa.
NEF-sarja tarjoaa luokkansa parhaan tehon ja väännön sekä vertaansa vailla olevaa joustavuutta. Moottorit ovat saatavilla nelisylinterisinä (N45) ja kuusisylinterisinä (N67), niin kantavina kuin ei-kantavinakin versioina, joten jokaiselle rakennusprojektille löytyy räätälöity ratkaisu.
FPT:n mullistava EGR-vapaa palotekniikka ja patentoitu HI-eSCR2-jälkikäsittelyjärjestelmä asettavat tuottavuuden ja kestävyyden uuden mittapuun keskikokoisissa moottoreissa. Stage V-päästövaatimukset täyttävä NEF-sarja takaa maksimaalisen tehokkuuden ja suorituskyvyn, mikä tekee siitä luotettavan valinnan nykyaikaisiin rakennusoperaatioihin.
SUORITUSKYKY
EGR-vapaan arkkitehtuurin, uusimman sukupolven Common Rail -ruiskutuksen, turboahtimen ja uudelleen suunnitellun rakenteen ansiosta NEF-moottorit tarjoavat optimaalisen palamishyötysuhteen. Tämä merkitsee alhaista polttoaineenkulutusta ja korkeaa tehotiheyttä.
Stage V -luokan NEF-moottorit tuottavat enemmän tehoa kuin Stage IV / Tier 4 Final -versiot samalla iskutilavuudella ja ilman muutoksia rakenteeseen: N45-mallissa jopa 147 kW.
N67
Tekniset tiedot |
N67 250 kW |
N67 230 kW |
N67 199 kW |
N67 165 kW |
N67 142 kW |
Sertifiointi |
Stage V / Tier 4 F |
Sama |
Sama |
Sama |
Sama |
Syl./venttiilit |
6 L / 4 |
Sama |
Sama |
Sama |
Sama |
Ruiskutus |
Common Rail |
Common Rail |
Common Rail |
Common Rail |
Common Rail |
Ahdin |
TCA (VGT) |
TCA (WG) |
TCA (WG) |
TCA (WG) |
TCA (WG) |
Iskutilavuus (l) |
6,7 |
6,7 |
6,7 |
6,7 |
6,7 |
Ø × isku (mm) |
104 × 132 |
Sama |
Sama |
Sama |
Sama |
Maks.teho |
250 kW / 340 hv @ 1800 |
230 kW / 313 hv @ 2000 |
199 kW / 271 hv @ 1800 |
165 kW / 224 hv @ 1800 |
142 kW / 193 hv @ 1800 |
Maks.vääntö |
1 398 Nm @ 1400 |
1 160 Nm @ 1500 |
1 159 Nm @ 1500 |
940 Nm @ 1500 |
802 Nm @ 1500 |
Kuivapaino (kg) |
530 |
530 |
530 |
530 |
530 |
Mitat (P×L×K, mm) |
1065 × 664 × 1163 |
Sama |
Sama |
Sama |
Sama |
ATS |
HI-eSCR2 |
HI-eSCR2 |
HI-eSCR2 |
HI-eSCR2 |
HI-eSCR2 |
Tekniset tiedot |
N67 201 kW |
N67 191 kW |
N67 151 kW |
Sertifiointi |
Stage IV / Tier 4 F |
Sama |
Sama |
Syl./venttiilit |
6 L / 4 |
6 L / 4 |
6 L / 4 |
Ruiskutus |
Common Rail |
Common Rail |
Common Rail |
Ahdin |
TCA (WG) |
TCA (WG) |
TCA (WG) |
Iskutilavuus (l) |
6,7 |
6,7 |
6,7 |
Ø × isku (mm) |
104 × 132 |
Sama |
Sama |
Maks.teho |
201 kW / 273 hv @ 2000 |
191 kW / 260 hv @ 2200 |
151 kW / 205 hv @ 2200 |
Maks.vääntö |
1 160 Nm @ 1500 |
1 159 Nm @ 1500 |
940 Nm @ 1500 |
Kuivapaino (kg) |
527 |
530 |
530 |
Mitat (P×L×K, mm) |
1065 × 687 × 1071 |
1062 × 687 × 1049 |
1062 × 687 × 1049 |
ATS |
HI-eSCR |
HI-eSCR |
HI-eSCR |
Tekniset tiedot |
N67 178 kW |
N67 175 kW |
N67 129 kW (mek.) |
Sertifiointi |
Stage III A / Tier 3 |
Sama |
Sama |
Syl./venttiilit |
6 L / 4 |
6 L / 4 |
6 L / 2 |
Ruiskutus |
Common Rail |
Common Rail |
Mekaaninen |
Ahdin |
TCA (WG) |
TCA (WG) |
TCA (WG) |
Iskutilavuus (l) |
6,7 |
6,7 |
6,7 |
Ø × isku (mm) |
104 × 132 |
Sama |
Sama |
Maks.teho |
178 kW / 242 hv @ 2000 |
175 kW / 238 hv @ 2200 |
129 kW / 175 hv @ 2200 |
Maks.vääntö |
1 020 Nm @ 1500 |
1 020 Nm @ 1500 |
770 Nm @ 1550 |
Kuivapaino (kg) |
530 |
– |
530 |
Mitat (P×L×K, mm) |
1054 × 671 × 1027 |
1708 × 789 × 1229 |
1054 × 671 × 685 |
ATS |
i-EGR |
i-EGR |
i-EGR |
MATALA TCO
Luokkansa paras, jopa 1200 tunnin huoltoväli – uudet suurikapasiteettiset suodattimet tukkeutumisanturilla. Huoltovapaa HI-eSCR2 pitää elinkaaren käyttökustannukset alhaisina (jälkikäsittelyjärjestelmää ei tarvitse vaihtaa). EGR-vapaan palotekniikan ansiosta nesteenkulutus on optimoitu.
LUOTETTAVUUS
Yli kahden miljoonan kappaleen tuotantomäärän (vuodesta 2001 lähtien) ansiosta NEF-moottorit tunnetaan todistetusta lujaru rakenteestaan ja kestävyydestään.
Järjestelmän korkea luotettavuus perustuu virtaviivaiseen, EGR-vapaaseen rakenteeseen, patentoituun HI-eSCR2-jälkikäsittelyyn ja yksivaiheiseen ahtimeen.
TIIVIYS
Sekä NEF-moottorit että Stage V-vaatimukset täyttävä HI-eSCR2-järjestelmä ovat saatavana kompakteina ja kevyinä, mikä pienentää tilantarvetta ja helpottaa asennusta ajoneuvoon. Tarjolla on laaja valikoima jälkikäsittelyvaihtoehtoja räätälöityihin ratkaisuihin.
EGR-vapaa teknologia pienentää jäähdytystehon tarvetta, jolloin OEM-valmistajien asennus yksinkertaistuu ja jäähdytysvaatimukset pysyvät samoina kaikilla päästöportailla.