Hyppää sisältöön
Soita

FPT Industrial

N45

N45 147 kW N45 89 kW
N45 129 kW N45 107 kW
N45 114 kW N45 93 kW
N45 98 kW N45 74 kW
N45 127 kW N45 66 kW
N45 114 kW
11.6.2025

N45

Kuvaus 

Rakennusteollisuuden vaativiin tarpeisiin suunniteltu NEF-sarja ilmentää FPT Industrialin sitoutumista teknologiseen innovointiin ja suorituskykyyn. Vuodesta 2001 lähtien on valmistettu yli kaksi miljoonaa NEF-moottoria, jotka palvelevat monipuolisesti erilaisissa sovelluksissa, kuten kaivurikuormaajissa, kurottajissa, kaivukoneissa, porauslautoissa ja lukuisissa muissa laitteissa.

NEF-sarja tarjoaa luokkansa parasta tehoa ja vääntöä, mikä antaa ainutlaatuista joustavuutta. Moottoreita on saatavilla nelisylinterisinä (N45) ja kuusisylinterisinä (N67), sekä kantavana että ei-kantavana versiona, joten jokaiselle rakennusprojektille löytyy räätälöity ratkaisu.

FPT:n edistyksellinen EGR-vapaa palotekniikka ja patentoitu HI-eSCR2-jälkikäsittelyjärjestelmä nostavat NEF-sarjan tuottavuuden ja kestävyyden keskikokoisten moottoreiden uudeksi mittapuuksi. Stage V-päästömääräykset täyttävä moottoriperhe takaa maksimaalisen tehokkuuden ja suorituskyvyn, mikä tekee siitä luotettavan valinnan nykyaikaisiin rakennusoperaatioihin.

SUORITUSKYKY

Thanks to the EGR-free architecture, latest generation Common Rail injection, turbocharger and redesigned hardware, NEF engines ensure optimal combustion efficiency. This means low fuel consumption and high power density.

Stage V NEF engines feature a performance increase compared to Stage IV / Tier 4 Final ones with same engine displacement and no layout changes: up to 147 kW on N45.

 

The NEF Series

Tekniset tiedot N45 147 kW (197 hv) N45 129 kW (173 hv) N45 114 kW (153 hv) N45 98 kW (131 hv)
Sertifiointi Stage V / Tier 4 Final Sama Sama Sama
Sylinterit / venttiilit 4 L / 4 Sama Sama Sama
Ruiskutusjärjestelmä Common Rail Common Rail Common Rail Common Rail
Ahdin WG (TCA) WG (TCA) WG (TCA) WG (TCA)
Iskutilavuus (l) 4,5 4,5 4,5 4,5
Syl. Ø × isku (mm) 104 × 132 Sama Sama Sama
Maksimiteho (kW @ rpm) 147 @ 2100 129 @ 1900 114 @ 1800 98 @ 1800
Maksimivääntö (Nm @ rpm) 744 @ 1400 719 @ 1500 640 @ 1500 549 @ 1500
Kuivapaino (kg) 426 426 426 426
Mitat (P × L × K, mm) 816 × 687 × 1049 Sama Sama Sama
Jälkikäsittely (ATS) HI-eSCR2 HI-eSCR2 HI-eSCR2 HI-eSCR2

Tekniset tiedot N45 127 kW (170 hv) N45 114 kW (153 hv) N45 89 kW (119 hv)
Sertifiointi Stage IV / Tier 4 Final Sama Sama
Sylinterit / venttiilit 4 L / 4 4 L / 4 4 L / 4
Ruiskutusjärjestelmä Common Rail Common Rail Common Rail
Ahdin WG (TCA) WG (TCA) WG (TCA)
Iskutilavuus (l) 4,5 4,5 4,5
Syl. Ø × isku (mm) 104 × 132 Sama Sama
Maksimiteho (kW @ rpm) 127 @ 1900 114 @ 1800 89 @ 2200
Maksimivääntö (Nm @ rpm) 712 @ 1500 636 @ 1500 539 @ 1250
Kuivapaino (kg) 402 402 402
Mitat (P × L × K, mm) 816 × 687 × 1049 Sama Sama
Jälkikäsittely (ATS) HI-eSCR HI-eSCR HI-eSCR

Tekniset tiedot N45 107 kW (143 hv) N45 93 kW (125 hv) N45 74 kW (99 hv) N45 66 kW (89 hv)
Sertifiointi Stage III A / Tier 3 Sama Sama Sama
Sylinterit / venttiilit 4 L / 4 4 L / 2 4 L / 2 4 L / 2
Ruiskutusjärjestelmä Common Rail Mekaaninen Mekaaninen Mekaaninen
Ahdin WG (TCA) WG (TCA) WG (TCA) WG (TC)
Iskutilavuus (l) 4,5 4,5 4,5 4,5
Syl. Ø × isku (mm) 104 × 132 Sama Sama Sama
Maksimiteho (kW @ rpm) 107 @ 2000 93 @ 2200 74 @ 2200 66 @ 2200
Maksimivääntö (Nm @ rpm) 608 @ 1600 525 @ 1250 430 @ 1250 400 @ 1250
Kuivapaino (kg) 410 410 410 410
Mitat (P × L × K, mm) 810 × 687 × 901 810 × 676 × 901 810 × 676 × 901 810 × 676 × 901
Jälkikäsittely (ATS) i-EGR i-EGR i-EGR i-EGR

MATALA TCO

Luokkansa paras, jopa 1200 tunnin huoltoväli – uudet suurikapasiteettiset suodattimet tukkeutumisanturilla. Huoltovapaa HI-eSCR2 pitää elinkaaren käyttökustannukset alhaisina (jälkikäsittelyjärjestelmää ei tarvitse vaihtaa). Optimoitu nesteenkulutus EGR-vapaan palamisen ansiosta.

LUOTETTAVUUS

Yli kahden miljoonan valmistetun moottorin (vuodesta 2001 lähtien) ansiosta NEF-moottorit tunnetaan todistetusti lujasta rakenteestaan ja kestävyydestään.
Järjestelmän luotettavuus on huippuluokkaa yksinkertaisen, EGR-vapaan rakenteen, patentoitujen HI-eSCR2-päästöjärjestelmien ja yksivaiheisen ahtimen ansiosta.

TIIVIYS

Sekä NEF-moottorit että Stage V-vaatimukset täyttävä HI-eSCR2-järjestelmä on saatavana kompaktina ja kevyenä versiona, mikä pienentää tilantarvetta ja helpottaa asennusta ajoneuvoon. Jälkikäsittelyä voidaan räätälöidä laajalla layout-valikoimalla.

EGR-vapaan teknologian ansiosta moottorin jäähdytystehon tarve pienenee, mikä yksinkertaistaa OEM-valmistajien asennustyötä, sillä jäähdytysvaatimukset pysyvät samoina kaikilla päästöportailla.