27.3.2020

Parhaat käytännöt koronaviruksen leviämisen hillitsemiseksi siivousrobotteja käytettäessä

Huoli maailmanlaajuisten tautiepidemioiden leviämisestä on noussut ennennäkemättömäksi viimeaikaisen koronaviruksen (COVID-19) leviämisen myötä. Puhtaudesta huolehtiminen on aina ollut tärkeää, mutta tällaiset ajat muistuttavat maailmalle jälleen kerran, kuinka ensiarvoista siisteys onkaan.

Kun terveydenhuollon ammattilaiset ympäri maailmaa työskentelevät jatkuvasti pyrkien hoitamaan ja pelastamaan koronavirustartunnan saaneita, eturintamassa on toinenkin työntekijäryhmä, joka on yhä enemmän saamassa oikeutettua huomiota ja tunnustusta maailman johtajilta. Nämä ovat työntekijöitä, jotka väsymättä puhdistavat ja siivoavat ympäristöämme joka päivä ja tekevät siitä niin puhtaan kuin mahdollista, jotta viruksen leviäminen vähenisi. Siivousalan ammattilaiset ovat nykytilanteessa todellakin avainasemassa.

Olemme koonneet tähän kaksi tärkeää asiaa, jotka tulisi huomioida käytettäessä siivousrobotteja siivoushenkilökunnan tukena erityisesti meneillään olevan epidemian aikana.

Puhdasta vai suodatettua vettä

Kun Avidbots Neo suunniteltiin, siihen tehtiin aivan tarkoituksellisesti erilliset säiliöt puhtaalle ja likaiselle vedelle. Syynä tähän oli halu käyttää puhdasta vettä lattioiden puhdistukseen! Jos olette hankkimassa siivousrobottia, vaatikaa sellaisia, joko käyttää puhdistukseen puhdasta vettä. Kieltäytykää sellaisista, jotka tarjoavat “suodatusjärjestelmiä”, joiden sanotaan puhdistavan lattialta poistetun käytetyn veden uudelleenkäyttöä varten. Tiedossa ei kuitenkaan ole yhtään siivousrobottia, jossa olisi sekä kemialliset että biologiset epäpuhtaudet poistava suodatusjärjestelmä. Kemiallista epäpuhtauksien suodatusta käyttävä siivousrobotti vain levittää mikrobeja ja viruksia kaikkialle tiloihin, koska se ei kykene suodattamaan biologisia epäpuhtauksia (kuten viruksia).

Desinfiointiaineet

Lisäämällä desinfiointiainetta puhdasvesisäiliöön saadaan viruksia ja bakteereja poistettua tehokkaammin lattiapinnoilta. COVID-19-viruksen tappamisessa tehokkaaksi osoittautunut ja siivousrobotteihin suositeltu desinfiointiaine on 0,5 % vetyperoksidiliuos. Avidbots Neo on tällä hetkellä käytössä useissa maailman parhaista sairaaloista, joissa hoidetaan koronavirustartuntoja, esimerkkinä Khoo Teck Puat Hospital, KK Women’s and Children’s Hospital ja Sunnybrook Health Sciences Centre, jossa asiakkaamme desinfioivat lattiapintoja. Avidbotsin siivousrobotit ympäri maailman tekevät väsymättä työtään meidän turvallisuutemme eteen.

Lue lisää Avidbots siivousroboteista täältä

Avidbots-kotisivut