Rotator uudistaa toiminnanohjaustaan Logican tuella

16.8.2012

Suomen johtava rakennuskoneiden maahantuoja ja jälleenmyyjä Rotator ottaa käyttöön uudistetun toiminnanohjausratkaisun. Uuden tietojärjestelmän avulla parannetaan asiakaspalvelua ja tuetaan Rotatorin liiketoiminnan jatkuvaa kasvua.

Pystyäkseen palvelemaan asiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla, Rotator Oy:llä lähdettiin kartoittamaan uuden toiminnanohjausjärjestelmän hankintaa.

&ndash Halusimme integroidun järjestelmäkokonaisuuden, joka tukisi liiketoimintaprosessejamme. Tärkeää oli myös löytää järjestelmälle luotettava ja osaava ohjelmistotoimittaja. Valitsemamme ratkaisu sekä toimittaja erottuivat selkeästi edukseen muista. Järjestelmä vastasi tarpeitamme joustavuudellaan, toiminnallisuudellaan, mutta etenkin hyvillä jatkokehitysnäkymillään, Rotator Oy:n talousjohtaja Tommi Latva kertoo. &ndash Jatkossa järjestelmän käyttöönotto tulee näkymään asiakkaille palvelun nopeutena ja luotettavuutena sekä korkeana laatuna. Yhtiön johto hyötyy etenkin talouden ja liiketoiminnan seurattavuudesta ja ennustettavuudesta. Pitkällä aikavälillä kasvava tehokkuus tulee parantamaan myös sisäistä tuottavuutta.

Logican tarjoamat helppokäyttöiset työkalut parantavat Rotatorin palvelua ja myyntiä. Kaikki liiketoimintaan liittyvät tiedot löytyvät jatkossa yhdestä integroidusta järjestelmästä: koneiden maahantuonnista myyntiin, huoltoajoista ja asiakastiedoista varaosien- ja rental- liiketoiminnan hallintaan sekä taloushallintoon.

Asiakkaan kohtaamisessa palveluaika ja asioiden toimivuus ovat ratkaisevia. Nyt palvelu nopeutuu ratkaisevasti, kun asiakkaan kannalta oleellinen tieto on käytettävissä heti. Toimintoja on jatkossa mahdollista automatisoida ja lisäksi tapahtumat siirtyvät välittömästi taloushallinnon tiedoksi.

Logicalla on vahva panostus auto- ja konekaupan toimialan kehittämiseen. Rotatorille toimitettavat Microsoft AX- ja Annata IDMS -ratkaisut sisältävät alan parhaat käytännöt.